Tijdelijke verruiming voor horeca en verenigingen tijdens WK

13
1182


NUNSPEET – Tijdens het WK Voetbal aankomende zomer kunnen horecaondernemers en verenigingen in de gemeente Nunspeet tijdelijk langer openblijven. Veel wedstrijden van het Nederlands elftal zijn laat op de avond of in de nacht, omdat het WK in de Verenigde Staten, Canada en Mexico is.

Ondernemers en verenigingen (zoals sportclubs en dorpshuizen) moeten een ontheffing aanvragen om langer open te blijven. Dit geldt voor de wedstrijden van het Nederlands elftal en de finale (ongeacht of Nederland in de finale speelt). 

Om het voor iedereen prettig te houden, gelden er een aantal voorwaarden: 

– terrassen blijven ’s nachts gesloten

– sluiting max. 1,5 uur na de wedstrijd
– overlast moet zoveel mogelijk worden voorkomen

– bij wedstrijden in de nacht is toezicht of beveiliging verplicht

– een ontheffing is verplicht

Burgemeester Blom: “Samen het WK kijken versterkt de saamhorigheid, levendigheid en betrokkenheid in onze gemeente. Tegelijkertijd is het belangrijk dat we de nachtrust, leefbaarheid en openbare orde voor omwonenden goed blijven beschermen.”

Aanvragen vóór 8 juni 2026

Wie gebruik wil maken van de regeling kan tot 8 juni 2026 een aanvraag indienen via

nunspeet.nl/wkvoetbal

13 REACTIES

  1. Nederland-Zweden live te zien in de kantine van VV Nunspeet! Wees welkom vanaf 18:00

  2. Hoe voorkom je overlast midden in de nacht? Zelfs als Oranje niet wint, is dat in huiskamers te horen. En op straat? Houden de voetbalfans ook een beetje rekening met mensen die willen slapen omdat ze de volgende dag moeten werken…?

      • Weer lekker bezig zeg. Fatsoen is iets waar jij overduidelijk nog nooit van gehoord hebt.
        Je noemt jezelf Zelfsport.
        Wat bedoel je hiermee?
        Nog nooit van de term zelfsport gehoord. Dus verklaar je nader

  3. Kunnen we ook tijdelijk een keer op zondag de winkels verplicht opengooien? Zou wel lekker zijn dat je een keer dat je je tijdelijke boodschappen kunt doen als het uitkomt.

    • Beste Jan Eldens. Jij wilt graag boodschappen doen op zondag. ER zijn echter ook andere belangen. Veel van het personeel van winkels wil juist wel eens een dagje vrij. Veel willen liever niet op zondag in de winkel werken.

    • Gun jij een hardwerkende onder zijn enige vrije dag niet Jan?
      Je kunt winkelen van maandagochtend tot en met zaterdagmiddag laat. Supermarkten zijn nog langer open.
      Toen de openingstijden nog,ouderwets waren en ook de supermarkt om 18:00 sloot was er geen enkele Nunspeter die moest verhongeren. Er was altijd voldoende gelegenheid zijn boodschappen te doen. Hield je gewoon rekening mee.
      En anders laat je je boodschappen toch bezorgen?.

      • Er zijn vast genoeg scholieren die graag op zondag werken gezien deze dag beter wordt betaald. Waarom vul jij dit voor diegenen in?

        ps voor het bezorgen van boodschappen op zondag moet ook gewoon worden gewerkt.

        • Met laten bezorgen bedoel ik : mocht jezelf door de weeks geen tijd hebben..het doordeweeks laten bezorgen.
          Leuk dat er scholieren willen werken..maar je kunt een winkel niet op enkel scholieren laten draaien. Omzet winkels is er niet op vooruit gegaan door andere openingstijden. Kosten daarentegen zijn exorbitant gestegen.

          Maar goed, de discussie gaat over verruiming HORECA en vereniging. Winkels zijn er niet bij gebaat langer open te gaan tijdens WK. Sterker nog..er zullen weinig klanten zijn omdat ze massaal naar de wedstrijden kijken

Reacties zijn gesloten.