Stichting Welzijn Nunspeet opent nieuwe ‘huiskamer’ aan Laan 32

0
846

NUNSPEET – Burgemeester Céline Blom heeft gisteren de nieuwe hoofdvestiging van Stichting Welzijn Nunspeet (SWN) officieel geopend. Het pand aan de Laan 32, dat in een recordtijd van vier maanden is verbouwd, moet een laagdrempelige ontmoetingsplek worden voor alle inwoners van Nunspeet.

Voorzitter Michiel Westerhoff bedankte tijdens de opening de vele bedrijven, zzp’ers en vrijwilligers die hebben geholpen. Dankzij verhuurder Homar BV is het pand ook volledig verduurzaamd: het is gasloos, heeft zonnepanelen en beschikt over laadpalen voor de elektrische AMVO-bussen. De financiering werd breed gedragen door diverse grote fondsen, de Stichting Vrienden van SWN en donaties van inwoners. Alle helpers worden blijvend geëerd op een speciale ‘Wall of Fame’ in het gebouw.

Het team van SWN werkt al sinds april in het pand. Directeur Soraya Doevendans noemt Laan 32 “ons nieuwe hart, waar iedereen welkom is.” SWN blijft daarnaast ook actief op de locaties Veluvine, de Rank en de Werf (Elspeet). Tot slot spreekt de stichting haar dank uit naar wethouder Jennifer Elskamp voor de steun en kijkt zij uit naar een voortzetting van de goede samenwerking met de gemeente in het veranderende Nunspeet.

Lees het uitgebreide artikel in de komende Veluwse Courant.