Oud postkantoor Nunspeet volledig tegen de vlakte: terrein klaar voor nieuwe appartementen

2
1322

NUNSPEET – Het karakteristieke oude postkantoor is inmiddels volledig tegen de vlakte geworpen. Het terrein wordt momenteel in hoog tempo bouwrijp gemaakt voor de realisatie van een modern appartementencomplex.

De sloophamer heeft korte metten gemaakt met het al jaren leegstaande pand. Voor veel Nunspeters markeert de lege plek in het straatbeeld het definitieve einde van een herkenbaar tijdperk, maar tegelijkertijd de start van een broodnodige vernieuwing. Met het volledig platleggen van de locatie is de weg nu vrijgemaakt voor de toekomst van deze centrale plek.

Grondstoffen scheiden en puin ruimen

Nu het gebouw volledig is gesloopt, zijn de machines druk bezig met de afvoer van het materiaal. In het kader van duurzaamheid en circulair bouwen worden de verschillende reststromen – zoals beton, steen en metalen – direct op locatie strikt gescheiden voor hergebruik.

Zodra de laatste resten puin zijn afgevoerd en de contouren van de lege kavel strak zijn getrokken, start de volgende fase. De grond wordt klaargemaakt voor de fundering van het nieuwe, gasloze appartementencomplex dat hier gaat verrijzen. Dit project moet een kwalitatieve impuls geven aan de leefbaarheid en de woningvoorraad in het hart van Nunspeet.

2 REACTIES

  1. Eindelijk en alle rechtszaken hebben alleen maar voor vertraging gezorgd. In de Huis aan Huis staat waar ze allemaal geen gelijk in hebben gekregen. Jammer dat het zo lang moet duren…

  2. Ik weet niet of ik het zou omschrijven als “het oud karakteristieke postkantoor”. AI lijkt hier iets te enthousiast te zijn geweest

Reacties zijn gesloten.