NUNSPEET – De eerste drie maanden van de opvang voor maatschappelijke zorg in Hotel Veldenbos zijn succesvol en rustig verlopen. Dat blijkt uit de eerste evaluatie met zorgpartijen, de eigenaar en de buurt. Omdat de situatie stabiel is, past de gemeente de inzet van de beveiliging aan.
Tijdens de evaluatie op 31 maart 2026 bleek dat de opstartfase goed is verlopen. De rustige situatie maakt het mogelijk om de huidige 24-uurs zorgbeveiliging per 31 mei 2026 te stoppen.
Vanaf 1 juni tot en met 31 december 2026 komt er een nieuwe, gewijzigde vorm van beveiliging die beter aansluit bij de huidige situatie. Het college van B&W heeft hiermee ingestemd. De kosten hiervoor worden betaald uit het lokale budget voor maatschappelijke zorg.
Het voorstel en de evaluatie worden ter kennisgeving doorgestuurd naar de commissie Maatschappij en Middelen. De gemeente en de partners blijven de situatie nauwgezet volgen en houden nauw contact met de buurt via de klankbordgroep.







Migratieprobleem is vooral een probleem op sociale media. Immigranten worden allen over 1 kam geschoren. Feit is dat grootste aantal migrant ,arbeidsmigrant is. Ofwel; het werk doen waar wij te beroerd voor zijn. In Hotel Veld en Boszicht worden arbeidsmigranten opgevangen.
En dus ook een aantal mensen die maatschappelijke zorg nodig hebben.
Gebleken is dat er over het algemeen geen overlast veroorzaakt wordt door dergelijke opvanglocaties.
Tevens blijkt uit onderzoek naar overlast AZC‘s dat ook hier geldt dat men nauwelijks tot geen overlast ervaart.
Dat er teveel migranten ons land binnenkomen is een feit.
Dit rechtvaardigt echter op geen enkel punt de extreme demonstraties met geweld welke we in oa Loosdrecht zagen. Middels diverse sociale media is er opgeroepen tot dergelijke demonstraties. Demonstranten kwamen voor een groot deel niet uit de gemeentes alwaar een AZC geopend zou worden. Bewapend met vuurwerk. Gezichten bedekt. En dan noem je jezelf een vreedzame demonstrant?.
Deze beelden en de opruiing op internet zorgen dat er een vertekend beeld ontstaat van een opvanglocatie an sich.
Nuance is weg. Alles wordt vertaald als migratie probleem. Vooral een omroep als Ongehoord Nederland spant de kroon met hun verspreiding van nep nieuws.
In mijn sociale kringen zie ik hoe nepnieuws polariseert.
Hoe men de berichtgeving betreffende de rellen rondom AZC‘s vertaalt als..het is nodig het heft in eigen hand te nemen.
Ik vind het mooi dat in de praktijk blijkt dat de angst die er was betreffende de opvanglocatie Veld en Boszicht ongegrond was.
Neem deze ervaring svp mee als je Ongehoord Nieuws kijkt. Of op je sociale media aan het scrollen bent. Bedenk je dan ook welke „overlast“ wij ervaren van het AZC..
De omwonenden in Ter Apel piepen wel anders. En wat doen ze? Van heel Nederland 1 ter Apel maken. Dit land is hopeloos verloren!
Typische opmerking van een meeloper. Ondoordacht..
Ter Apel is een opvanglocatie. Heeft een andere rol dan een AZC. Als je eerlijk bent Steven..dan weet jij net zo goed als iedere inwoner van onze gemeente dat wij geen overlast ervaren.
Je aanname dat dit hele land 1 Ter Apel wordt..en dat dit land hopeloos verloren is..
Kun jij deze aanname met feiten onderbouwen svp?
Natuurlijk kun je dat niet..je zwijgt immers in alle talen. Dat kennen we van jou. Immer roeptoeter jij maar wat op dit forum..heel stoer. Word je om onderbouwing gevraagd dan geef je niet meer thuis.
Denk je daar svp aan als je een volgende keer weer denkt wat te moeten roeptoeteren. Denk je dan eens een keer echt na alvorens je de standaard leugens en ophitserij ,waar jij duidelijk zeer gevoelig voor bent, op een lokaal forum plept?
Zou jezelf ook goed doen. Als mens een heel stuk leuker maken. Zodoende zou je een positieve bijdrage kunnen leveren.
Je moet wel stekeblind zijn om niet de vele en grote directe en indirecte gevolgen in te zien van alles wat met asiel in migratie te maken heeft, naast ongehoord Nederland die met feiten komt en niet met fabels, hoef je maar de Nederlandse bajes, Scheveningen of opsporing verzocht te zien (deze zal binnenkort ook wel verboden worden want alleen de presentatoren zijn nog autochtoon.) en weet je genoeg. Overal is te kort aan maar een AZC kan zo uit de grond worden gestampt, personeel uit de al krappe sociale sectoren worden hiervoor weggekaapt tegen dikkere lonen, het betreffen nagenoeg ook alleen maar mannen die binnenkomen zo gevaarlijk zal het dus wel niet zijn anders laat je je gezin niet achter! 80% v al die gelukzoekers blijft hun leven lang afhankelijk van de staat of komen in het foute circuit. Vervolgens krijgen ze ingerichte woningen cadeau die ze uitleven etc… waren het alleen vluchtende gezinnen die vervolgens voor zichzelf zorgen is het nog te verantwoorden, maar dat is maar een heel klein deel. Voor de werkende Nederlander wordt alles onbetaalbaar, een huis huren of kopen is al helemaal onmogelijk maar wel door werken tot 70 jaar. Voor links Nederland maakt dit alles natuurlijk geen bal uit, want het merendeel hiervan leeft toch al uit de staatsruif. De enige hoop voor de belastingopbrengers en nobele mens is een totale crash van dit systeem die bijna onvermijdelijk is met de agenda die nu uitgerold wordt door de globalisering uiteraard gesteund en mogelijk gemaakt door de zogenaamde socialisten.
Ik lees nergens feiten. Ook jij gaat helemaal mee in de opruiing die een Ongehoord Nederland stelselmatig verspreidt. Wars van feiten..het hele migratiebeleid bestempelen als probleem. Geen nuance.
Je eigen ervaring niet meenemende. Want hier in Nunspeet is al jaren een AZC en daar is geen overlast van. De opvang in Veldenbos idem.
Om met allerlei kreten te komen om je uitermate extremistische uitlatingen kracht bij te zetten.
Ik weet dat het geen zin heeft op deze hetze in te gaan. Omdat je simpelweg niet met geiten komt en als er feiten aangedragen worden je deze direct naast je neerlegt omdat je extreme ideeën dan niet meer op zullen gaan.
Ik kies ervoor de gek uit de weg te gaan en zal je ongetwijfeld ook in arrest tegen gaan komen omdat je al vuurwerk naar de politie je standpunt meent te moeten verdedigen. Je land zelfs wat in jouw ogen naar de verdoemenis gaat. Terwijl ook hierin de feiten zo liggen dat rechts degene is die het nieuws haalt wegens extreem geweld.
Ongehoord Nederland is wederom op de vingers getikt. Niet omdat zij nieuwsfeiten op hun wijze verspreiden. Nee, zij brengen hun mening als zijnde nieuws zonder feitelijke onderbouwing.
Dat jij daarvan onder de indruk bent zegt genoeg.
Ik zie waartoe jij in staat bent als je eens echt nadenkt.
Tis niet best
Je blijkt de grootste meeloper te zijn. En deze gek ga ik uit de weg.
Extremist ben je..bah!
De enige onderbouwing en verdediging waar voorstanders mee kunnen komen, is rechts extremisme en fascisme. Links duldt geen tegenslag en daar zit het grote gevaar. zie hoe het Fortuin is verlopen zijn voorspellingen zijn volledig uitgekomen, en nu doen ze weer exact hetzelfde hetze tegen gewoon normaal opkomen voor jezelf, je omgeving, en waarden. De politie moet zich hierin ook doodschamen, ben je tegen overheidsbeleid zetten ze de Romeo’s in en knuppelen je gewoon neer. Demonstreer je voor het overheidsbeleid wordt je gefaciliteerd.
Ik zie dat je feitelijkheden verdraait en je in de slachtofferrol schiet. Dit is precies het mechanisme welke bijvoorbeeld een Ongehoord Nederland verspreidt Bijna elk uur verspreiden zij allerlei berichten op hun sociale media waarin zij hun volgers op scherp zetten en uitdagen een reactie te geven. Hierin elkaar opruiend en in vreselijke bewoordingen links een soort van aanwijst als zijnde de schuld van al hetgeen er veroorzaakt wordt door hun passief beleid. Dat de afgelopen jaren met name Wilders hierover de scepter gezwaaid heeft hoor ik niemand over. Dat hij met zijn minister Faber nul bereikt heeft,lijkt men vergeten. Nee..de hetze wordt gestart en hobbelt verder op steeds minder van de waarheid verwijderd rechts. Er wordt opgeroepen tot anarchisme waar we middels rellen bij bepaald zijn. En jij holt hierin zo blind als een paard mee.
Jij zult dan ook wel enorm bang zijn van „die kansparels“ zoals je extreem brein hen benoemt..geheel in stijl van extreem rechts..die in ons dorp al jaren huizen.
Met je eeuwige herhaling wat jou allemaal aanfügedaan wordt,wat er allemaal fout gaat.
Allemaal de schuld van links en de asielzoeker
Jij bent ,samen met je extreem rechtse vrienden,een gevaar voor de democratie
Wat steeds duidelijker wordt want ON! Ligt wederom onder de loep
En wat doet deze club..precies! Janken dat ze gedwarsboomd worden..nul doen met waarschuwingen,procedui,veroordelingen..
Alles ligt aan die linkse rakkers..
En weer door met het eeuwig sneu geroeptoeter.
Sneu volk
Maar jij bent met trots lid van deze club.
Gefeliciteerd!
* herstel: Hotel Veldenbos
Volgens mij is de opvang in Veldenbos geen AZC, dus haal dat er dan ook niet bij!!!
Voor omwonenden ben ik blij dat dit project zo uit lijkt te pakken. Er zijn bij hen zorgen genoeg over geweest. En dat is begrijpelijk.
Dit is wat ik bedoel met nuance Nelie.
Rechtse uitlatingen scheren „de migrant“ over 1 en dezelfde kam.
Veldenbos is geen AZC. Dat weet ik ook. Maar wèl een opvanglocatie voor arbeidsmigranten en ook een aantal plekken maatschappelijke zorg.
Ik knoop het AZC om die reden vast om een rechts georiënteerde denkende Steven feiten aan te dragen. Want op rechtse sociale media wordt alles over 1 kam geschoren met alle gevolgen van dien. En dus in de basis angst onder omwonenden als er een locatie ingericht wordt voor arbeidsmigranten of maatschappelijke zorg omdat ze beïnvloed worden door oa een ON! en de rechtse sociale media. Daar maak ik me hard voor
Als je mijn eerste bericht zou lezen Nelie dan zie je dat ik Velden bos niet als AZC benoem maar als opvanglocatie. Dus alvorens je eensneer uitdeelt met 3 uitroeptekens; graag even lezen
Mijn reactie was niet specifiek gericht op u, maar meer algemeen, hoewel ik me in deze discussie wel erger aan uw algehele toonzetting. Die lost namelijk niets op en maakt het geheel zeer troebel. Dat wilde ik helemaal niet benoemen, maar omdat u nu zo reageert moet het er toch even uit.
In mijn eerste reactie leg ik uit wat er m.i. qua immigratie verspreid wordt op rechtse sociale media. Wij weten allemaal welke uitwerking dit heeft in onze maatschappij.
Zoals een Steven reageert is hier een voorbeeld van.
Het gaat mij letterlijk aan het hart omdat ik discussies voer over dit thema binnen familiaire kringen,buurtschappen . Ik bespeur de polariserende werking.
De toonzetting is hier over het algemeen niet zo prettig. Ik moet er ook voor waken om dit thema niet als splijtzwam te laten fungeren.
Ik spreek u aan over de sneer die u mij geeft. U antwoordt over mîjn toonzetting. En gaat dus geheel aan de problematiek voorbij.
Ik zou graag van j willen leren..
Hoe zou ik dan extremistische ,discriminerende,polariserende uitlatingen kunnen bestrijden zonder een toonzetting waaraan u zich ergert?. Hoe zou u dat aanpakken?
Het gaat mij aan het hart dat elke vluchteling zich,als het over rechts gaat,bedreigd moet voelen. Omdat men niet nuanceert. Er voor hun deur gereld wordt.
In Nunspeet hebben wij nul last van opvang en AZC.
Des te stuidender zijn uitlatingen zoals een Steven bezigt.
Weet u..aantal reageerders op nunspeet nu wordt steeds kleiner.
Ergens heb ik geen zin om op dergelijke manier met oa u mezelf te moeten rechtvaardigen over mijn toonzetting
Extreem rechts is een gevaar voor inze maatschappij. Toonzetting?
Kijk even naar de rellen.
Ik ga stoppen mijn toonzetting onder de loep te nemen.
Gaat u maar ten strijde met zijden handschoenen..
Misschien eerst maar eens stoppen met deze mensen rasist of extremist te noemen, want dat zijn ze niet! Multculti wordt breed geaccepteerd, maar de verhouding is zoek en miljoenen mensen maken zich al jaren terecht ernstige zorgen en zien de problemen alleen maar toenemen. Zolang dat genegeerd wordt en de problemen in de basis niet worden aangepakt zullen de uitlatingen en excessen alleen maar gaan toenemen.
Al hetgeen jij beweert en stelt als het over „de gelukszoekers“ gaat zoals jij ze noemt..ìs discriminerend,polariserend.
Dat jij dat weg tracht te beredeneren ..geeft de ernst van de zaak weer.
Je hebt het niet eens door!
Overigens wordt hier niets genegeerd.
Het probleem is dat op rechts de migrant aangewezen wordt als dè oorzaak van alles wat in hun ogen niet goed gaat.
Totaal geen nunance. Dom meelopen en roeptoeteren.
Huistekort ligt NIET aan de migrant,. Dit probleem heeft een totaal andere oorzaak.
Niet elke migrant is een gelukzoeker.
Niet elke migrant is een asielzoeker. Het groots aantal migranten is een arbeidsmigrant.
En zo zijn er meer feiten te benoemen die jouw rechtse uitlatingen tegenspreekt.
Dat Wilders het lang voor het zeggen had en we nu sinds een paar maanden een kabinet over links hebben..
Zegt dat zij de puinhopen die ze nu van het vorige kabinet mogen gaan ruimen.
Alwaar een Wilders met minister Faber de broek aan had over het asielbeleid..hierin nul bereikt hebben
Jullie rechts gepeupel zij blind voor de feiten en gaan inderdaad steeds harder roeptoeteren,demonstreren,discrimineren
Zoals je ook nu al dreigt..de uitlatingen en excessen zullen toenemen?!?!!
Je ziet het ècht niet
Verdraait feiten,waarheden..volhardthierin en geeft uiteindelijk „passief“ links de schuld van het feit dat jullie uitlatingen en excessen zullen toenemen
Extremisme is wat jij uit Steven
En daar heb ik geen woord van gelogen
Dus nee..zolang jij dit bezigt op een forum van Nunspeet
Alwaar wij al jaren prima met een AZC en opvamg leven..zo ook de opvang Veldenbos
En jij maar doordendert met je aantijgingen betreffende de migrant..
Kap ik met op jou te reageren
Want het extremisme wat jij hier uit slaat simpelweg helemaal nergens op
Is een gevaar voor de democratie,de maatschappij
En jij gaat daar blind voor.
Ach.. we zijn het gewend v links, wegkijken voor de problemen. Of het nou aan de praattafels is, in de media of politiek altijd spelen op de man, op extremisme daarover debatteren om het maar niet over d inhoud te hoeven hebben.
Aldus een gehersenspoelde Steven..en maar wijzen naar „links“..
Vooral niet garant staan voor hetgeen je roept. De extremistische uitlatingen welke je doet. Onderbouwen met feiten heb ik je tot nu niet op kunnen betrappen..ofwel..je roeptoetert van alles..
Doet nul pogingen om hetgeen je roept te onderbouwen.
Om dan een of ander verhaaltje over links op te hangen?
Wat een slap verhaal Steven..