HULSHORST – Komend weekend, op vrijdag 29, zaterdag 30 en zondag 31 mei, staat Hulshorst in het teken van het feestelijke en verbindende evenement ‘Celebrate Nunspeet’. Onder de markante rood-witte circustenten aan de Poppeswegje 4 wordt een gratis driedaags familiefestival georganiseerd. Met gratis eten, tal van kinderactiviteiten en een dagelijks inspirerend woord van hoop, belooft het een weekend vol ontmoeting en plezier te worden voor het hele gezin. Iedereen is van harte welkom.
De organisatie pakt groots uit om er voor jong en oud een onvergetelijke ervaring van te maken. Het festivalterrein is zo ingericht dat gezinnen compleet ontzorgd worden. Kinderen kunnen zich urenlang uitleven op diverse springkussens en meedoen aan gezellige, nostalgische oud-Hollandse spelletjes. Daarnaast is er volop livemuziek aanwezig die zorgt voor een warme en feestelijke sfeer op het terrein.
Uniek concept: Volledig gratis voor iedereen Wat ‘Celebrate Nunspeet’ uniek maakt in de regio, is dat werkelijk alles kosteloos wordt aangeboden. Niet alleen de toegang tot het festivalterrein en de attracties is gratis, maar ook het eten wordt volledig kosteloos verzorgd voor alle bezoekers. “We willen een plek creëren waar de drempel voor iedereen laag is. Of je nu met een groot gezin komt of alleen, iedereen kan aanschuiven en mee genieten zonder op de portemonnee te hoeven letten,” aldus de organisatie.
Een Woord van Hoop Naast alle gezelligheid en kinderplezier is er ook ruimte voor diepgang en bemoediging. Iedere avond vindt er in de hoofd-circustent een speciale samenkomst (dienst) plaats waarin livemuziek centraal staat en er een ‘woord van hoop’ gedeeld zal worden. Een inspirerende boodschap die juist in de huidige tijd antwoorden, rust en richting wil bieden.
Programma en openingstijden Het festivalterrein opent elke dag haar deuren aan het einde van de middag om 17:00 uur. Bezoekers kunnen dan direct genieten van het terrein, de activiteiten en de gratis catering. Het avondprogramma in de tent kent wisselende tijden vanwege de zondagsrust:
- Vrijdag 29 mei: 17:00 uur terrein open | 19:00 uur dienst in de tent
- Zaterdag 30 mei: 17:00 uur terrein open | 19:00 uur dienst in de tent
- Zondag 31 mei: 17:00 uur terrein open | 18:00 uur dienst in de tent (vroegere aanvang i.v.m. zondagsrust)
Praktische informatie & Gratis Tickets Het evenement vindt plaats aan het Poppeswegje 4 in Hulshorst. Hoewel de toegang geheel gratis is, wordt het in verband met de verwachte toestroom en catering aangeraden om vooraf gratis tickets te reserveren via de officiële website: celebratenederland.nl of door de QR-code op de officiële posters en flyers te scannen.







Waarom deze club aandacht geven is gewoonweg een sekte.
Met allemaal sprookjes verhalen waar de onderbouwing er totaal niet is.
Zogenaamde gebed genezers die mensen valse hoop geven
Veel jeugd aanspreken over alles gratis maar niet vertellen wat het eigenlijk inhoud.
En qr codes overal om veel geld te storten .
Want hoe denkt men dat dit soort zaken gratis gehouden worden.
ben het wel zo zat met dit soort sektes want alles wat zij vertellen is goed en alle het goede komt van boven en zeker als je wat extra doneert.
Maar er is niemand die even stilstaat dat wat waar leven volgens hetzelfde boek is geschapen en dat hij van het begin dan ons lot al bepaald heeft.
Denk eens na 1 foutje is bepalend voor de gehele mensheid en dat zou dan een vredelievend iemand moeten zijn.
Denk daar maar eens over na
en men heeft het altijd over geloof maar wat is geloof eigenlijk.
het aannemen van iets als waarheid, vaak zonder dat daar direct tastbaar bewijs voor is.
Het wordt inderdaad heel mooi en gratis gebracht. Zonder duidelijk te maken dat het vanuit een (op zichzelf gerichte) pinksterhoek komt met bijbehorende extreme opvattingen en sektarische neigingen. Dit soort clubs zijn vooral actief in christelijke dorpen in de hoop daar leden (en hun geld) te werven vanuit de al (eeuwen) bestaande kerken. Een verdienmodel dat uit de pinksterhoek van Amerika is komen overwaaien. Gewoon wegblijven!!
Zo ongeveer het eerste wat je ziet als je de website van River Church bekijkt (de club die dit evenement organiseert) is de doneerknop. Geven krijgt dan iets gedwongens, terwijl het uit liefde moet komen. En heel aardig dat ze dan hier drie dagen hun overvloed over mensen uitstorten, maar waarom hier, waar al kerken zijn – en niet in die gebieden in ons land waar zowat niemand meer gelooft…? Laat je niet verleiden!
Opvallend hoe snel hier weer grote conclusies worden getrokken op basis van aannames. Een gratis evenement voor gezinnen wordt direct weggezet als “sekte”, “verdienmodel” en “manipulatie”, zonder dat de meeste reageerders waarschijnlijk überhaupt één avond zijn geweest of met de organisatoren hebben gesproken.
Wat vooral opvalt, is de dubbele maat. Toen er eerder de uitspraken van Treu Colors aangaf dat daar óók sprake was van generaliseren, omdat christenen uit de Biblebelt breed werden neergezet als mensen die diversiteit en anders denkenden niet zouden accepteren “waren er die uit angst NIET durfden te reageren”.
Maar nu organiseert een christelijke organisatie gratis activiteiten, eten en muziek voor gezinnen, en dan mag ineens wél een complete geloofsstroming worden weggezet als gevaarlijk, sektarisch of geldbelust. Daarmee gebeurt precies hetzelfde: een hele groep mensen wordt beoordeeld op aannames, beelden en vooroordelen, in plaats van op wat er daadwerkelijk gebeurt.
Dit laat ook precies zien waarom Nederland steeds verder polariseert. We luisteren niet meer eerst naar elkaar, maar plakken meteen etiketten op mensen en groepen. Iedereen die gelovig is wordt door sommigen direct neergezet als achterhaald, manipulatief of extremistisch, terwijl anderen op hun beurt weer iedereen buiten hun kring wantrouwen. Zo groeit de afstand alleen maar verder.
Kritische vragen stellen mag altijd. Natuurlijk mag je vraagtekens zetten bij geloof, donaties of bepaalde religieuze stromingen. Maar iemand direct bestempelen als sekte zonder concrete feiten zegt vaak meer over eigen vooroordelen dan over het evenement zelf.
Vrijheid en tolerantie werken namelijk twee kanten op. Diversiteit betekent óók accepteren dat er mensen zijn die vanuit hun geloof iets willen organiseren of je nu Moslim bent of van de Pinkstergemeente of van de Gereformeerde Kerk of de Stichting Wijdekerk, zolang dat vrijwillig en respectvol gebeurt. Mensen kunnen prima zelf bepalen of ze ergens wel of niet heen gaan. Daar hoeven anderen niet vooraf al een angstverhaal overheen te leggen.
Dat mensen geloven prima , maar het moet niet zo zijn dat geloven een angst wordt als je dus iets fout doet je dus maar bang moet zijn en vergeving moet vragen .
of dat het geloof genezing beloofd waardoor mensen niet meer naar een dokter gaan , omdat ze op het geloof vertrouwen.
Eigenlijk ben ik het van Atotz met je eens.
Vind wel dat een stroming wie in homogenezing gelooft zichzelf al naar de flank distantieert. Met hypocriete,exteme stellingen werk je polarisatie zelf in de hand als partij of organisatie. Ik denk dat negeren het beste werkt. Discussie kan niet van 2 kanten komen als 1 partij stellig in wetenschappelijk bewezen onzin gelooft. Geen beschuldiging ,maar toen de NSB op kwam zouden ook mensen gezegd hebben,we geven t een kans want anders polariseren we.
Als een dergelijk festival al gratis is, staat het je vrij om te doneren.
Op zich is daar niets dwingends aan.
Vergelijkbaar met de collecte die iedere kerkdienst de ronde doet.
Verder lijkt me overduidelijk wat de intentie is van de organisatie.
Aan jou de keus of je er naar toe gaat.
We zijn allemaal vrije mensen die eigen keuzes maken.
Om dan alhier in termen als sekte te praten..
Een zware kerk in Nunspeet die mensen lokt middels gebeier..
Is alom geaccepteerd in onze cultuur.
Mag een ander geloof dan uitnodigen tot een gratis festival?
Waar ligt het verschil?
Lijkt me juist in een gemeente waar diverse geloven beleden worden eens een mooie afwisseling.
Is ergens wel inherent aan de geloofsgemeenschap die in Nunspeet zwaar vertegenwoordigd is..andere geloven hebben ze in de basis moeite mee.
Uit eerdere berichtgeving begrijp ik dat u hier niet woont. Vanwaar bemoeit u zich overal tegenaan?
Is er bij u geen lokale nieuwssite waar u uw gemekker kan laten horen?
Zelfsport..zelf..ik..ego..duidelijk!
Jammer dat het je maar niet lukt om op inhoud te reageren. Je hebt nul idee wat mijn verbinding is met het mooie dorp Nunspeet. Dit behoeft ook geen verdere uitleg. Het staat een ieder vrij te reageren op een lokaal forum. Als u verder zou lezen dan uw tunnelvisie zou u zien dat meerdere reageerders niet (meer) in Nunspeet wonen. Er reageren zelfs toeristen. Nunspeet is een gastvrij dorp. Verstier dit niet. En reageer gewoon niet als u dit niet op inhoud kunt in een poging uw frustratie bot te vieren
Ik heb zelfs niets met geloven want ik ga van feiten en bewezen zaken uit en daar behoort het geloof niet toe.
Verder merk ik op dat geloven alles daar aan ophangen dus alle slechte komt niet van hun schepper maar ligt altijd aan de mensheid en het goede komt altijd wel weer van hun schepper.
Wat ik bij de organisator van dit festival merk is dat men wel erg graag zieltjes wil winnen en jeugd uitnodigt op straat op basis van gratis eten.
Verder doe deze groep ook een gebedsgenezingen , op zich moet iedereen dat zelf weten.
Maar er zijn mensen die hier zo in geloven dat het juiste een gevaarlijk iets is, want een deel laat hierdoor de reguliere gezondheidszorg varen
Geloof is eigenlijk iets heel vreemds mensen indoctrineren met verhalen waarvan geen enkele waarheid ooit is bevestigt .
een deel van de kerken predikt dan nog vanuit liefde maar er zijn er ook veel die juiste wijzen op als je afwijkt en predik je vooral angst.
Uiteraard mag dit georganiseerd worden: we leven gelukkig in een vrij land. Ik ageer vooral tegen de bewust geformuleerde onduidelijkheid WELKE groep hier achter zit, namelijk River Church. Een pinkstergroep die volkomen voorbij gaat aan alle kerken die er al in een gemeente zijn (er is geen overleg, afstemming of samenwerking met bestaande kerken). En juist onder alle aldaar aanwezige christenen mensen (en geld!) werft voor hun eigen club. En ja, dat durf ik sektarisch te noemen!
Hetgeen je beschrijft geldt ook voor de Nederland Hervormde gemeente, de Gereformeerde Gemeente, Katholieke Gemeente, etc..(Nunspeet kent vele religieuze partijen ) Opereren allen op hun eigen eilandje. Geloof is geloven..en dus in de basis niet wetenschappelijk onderbouwd. Ook ik ben niet gelovig. Ook iets met groot worden in zwaar gereformeerde kringen en zelf tot slotsom gekomen dat geloof niet aan mij besteed is. Wat ik daar meegemaakt heb..in zowel onderwijs als het kerkelijk leven komt zeer sterk overeen met sektarische neigingen. Ook deze religieuze richting gaat volkomen aan andere kerken voorbij; ook hier geen samenwerking,overleg,afstemming met andere richtingen.
Is alleen enorm ingeburgerd..
Maar als je eens goed wikt en weegt dan zijn er wel degelijk parallellen met“ sektes“
Helemaal eens, Ronald.
En eenieder die dat hard of weet ik wat vind, moet maar eens googelen op deze groep. In tegenstelling tot een flink aantal reageerders hier ben ik wel bewust christen, en ik heb geen moeite met allerlei manieren van geloven, maar vind deze groep en bijv. ook Tom de Wal griezelig bezig. Alles draait om die man hè, dure auto’s enz. Terwijl het een christen om om God moet gaan!
En voor wie denkt dat ik af ga op slecht wat media ophef: ik heb meerdere gebedsgenezingdiensten bekeken. En ik geloof zeker in genezing op het gebed, maar niet met allerlei geschreeuw en gedoe. Maar goed, dat is mijn mening.
Deze groep is inderdaad heel griezelig bezig..al helemaal die Tom de Wal is een engerd.
Weet niet of de verhuurder van het grondstuk op de hoogte was van de feitelijkheden rondom deze club en al helemaal Tom Wal.
Op de pamfletten zie je er niets van terug
Gerrit attendeerde mij op die de Wal. Met alleen goed googelen kom me er achter wat de boodschap werkelijk is achter dit festival .
Geen transparantie wat al genoeg zegt.
Dat zo’n de Wal überhaupt nog een podium krijgt is ongelofelijk.
Elk weldenkend mens snapt dat deze man een crimineel is.
Maar goed, er is voldoende publiek die op zoek is naar een soort leider die hen hoop geeft. Al is het valse..
Kijk even op Wilipedia Tom de Wal en dan weet je genoeg!
Is deze Tom de Wal hierbij betrokken?
Heb uitgebreid gegoogeld naar Tom de Wal ; vind geen enkele connectie met dit festival.
Kun je uitleggen Gerrit waarom je Tom de Wal (zeer omstreden persoon) koppelt aan dit festival?
Hij staat gewoon als (s)preker in het programma hoor
Ik kan dat nergens vinden. Heb je link ?
Gewoon google celebrate Nederland en dan zie je programma. Zaterdag spreekt hij in een gebeds genezing dienst…..
Dat is echt niet best! Ongelofelijk dat de organisatie deze man nog een podium geeft.
Dat zegt ook wat over deze organisatie.
Ze hebben echt heel veel promotie materiaal verspreid bij in Nunspeet.
En bij al deze organisaties waar deze folders liggen.
Is er dus geen seconde nagedacht wat ze eigenlijk hebben liggen.
Gewoon een gevaarlijk groep als onzin zoals gebedsgenezing een platform gaat geven.
Mensen die daardoor reguliere zorg zelfs links laten liggen of mensen die weer valse hoop krijgen.
Dat sit van de SGP mag, een activiteit op zondag. En zonder vergunning.
Wat heeft de SGP hier mee vand doen behalve dat zij ook veel onzin prediken en angst creëeren en anders denkende uitsluiten
Of er geen verguning was weet ik niet maar als dit zo is dan heeft de gemeente hier een grote blunder gemaakt
Natuurlijk was hier een vergunning voor. Gert kletst maar wat.
Ik denk dat Gert wel eens gelijk kon hebben want er is helemaal geen vergunning nodig voor kerkdiensten in de openbare ruimte.
weer zoiets vreemds dus als je iets onder de noemer van geloof doet dan mag je veel meer.
maar mensen indirect in gevaar brengen mogen ze dat ook , want daar is wel degelijk sprake van .
Dit klopt in de basis niet Ab, je hebt ook voor een een kerkdienst een evenementen vergunning nodig als je deze buiten zou willen houden.
Dit is bovendien niet maar zo een kerkdienst geweest. Het was een festival.
Hier is zeker weten een vergunning voor benodigd
Ben het helemaal eens. Belachelijk dat een club als deze een podium heeft gekregen binnen de gemeente Nunspeet. Al helemaal die Tom de Wal.
Als een evenement voldoet aan regels zoals veiligheid, parkeerruimte etc moet een gemeente een vergunning afgeven. Zo zit de wet in elkaar. Op inhoud een vergunning voor een tent, een festival weigeren lijkt mij een moeilijke.
Jammer dat ik het gemist heb, ik was er graag bijgeweest. Hopelijk gauw weer een keer.
Reacties zijn gesloten.