NUNSPEET – Op een zonovergoten sportpark stond zaterdag de laatste competitiewedstrijd van het seizoen op het programma. Voor beide ploegen stond er niets meer op het spel: Go Ahead Kampen was al kampioen en voor vv Nunspeet was een periodetitel buiten bereik.
Bij de thuisploeg zorgden schorsingen en vertrekkende spelers voor een gewijzigde basisopstelling. Jeugdspeler Ivar Wijnne (JO19-1) maakte bovendien zijn debuut. Ook de kampioen uit Kampen trad met een aangepaste formatie aan.
Nunspeet begon scherp en na enkele gemiste mogelijkheden was het in de 13e minuut raak. Marijn Haze schoot vanaf de rand van het strafschopgebied beheerst in de rechterbenedenhoek: 1-0. Lang kon Nunspeet niet genieten van die voorsprong, want vijf minuten later viel de gelijkmaker. Een van richting veranderd schot van Allan Teskiran belandde via Hermen Dam achter doelman Niebeek: 1-1.
In de 33e minuut kreeg het duel een bijzonder moment toen reservedoelman Dylan Liewerink, na jaren trouwe dienst, zijn officiële debuut maakte als vervanger van de geblesseerd geraakte Jardi Niebeek. Kort voor rust kwam Nunspeet opnieuw op voorsprong. Christophe Timmers rondde een fraaie aanval af na een assist van Asse Visscher: 2-1.
Direct na rust volgde de volgende treffer. Invaller Pascal van Dieren zette vanaf de eigen helft een indrukwekkende solo in en wist deze doeltreffend af te ronden: 3-1. Na iets meer dan een uur spelen was het Asse Visscher die een pass van Christophe Timmers verzilverde en de marge naar 4-1 tilde.
Twintig minuten voor tijd moest Go Ahead Kampen verder met tien man, nadat Myron Doumbouya zijn tweede gele kaart ontving. In de 80e minuut kreeg Nunspeet via een strafschop de kans om de score verder op te voeren, maar keeper Joar Terpstra tikte de inzet van Patrick Visser knap uit de hoek.
Voor vv Nunspeet zit het seizoen erop. Op zaterdag 15 augustus wacht op Sportpark De Wiltsangh het Nederlaagtoernooi, waarin DTS ’35 Ede de tegenstander is. Aftrap om 15.00 uur.






In het vervolg altijd met de gele broek spelen, maakt het tenue veel mooier.
Daar het ging om Des Keizers Baard ging laat ik aan een gekwalificeerde barbier om de column te schrijven.
Een enkel woord ter afsluiting van het seizoen.
Nunspeet heeft op een waardige en speelse wijze afscheid genomen van dit seizoen.
De staf stuurde een fantasieteam het veld op bestaande uit spelers die afscheid gaan nemen en aankomende jonge spelers die nog niet eerder een basisplaats toegewezen kregen.
Ze schotelden het publiek een attractieve wedstrijd voor tegen de kampioen die overigens geen moment liet zien dat ze die titel waard zijn.
Nunspeet eindigde daarmee op een 5e stek op de tabel, een plek die ik zelf niet voor mogelijk had gehouden. Een aangename verrassing dus.
Voor het nieuwe seizoen wacht de staf een stevige klus.
Met 4 nieuwkomers, die niet voor de bank zijn gehaald, en Joep Banse die gelukkig blijft en ook nog de aanstormende jeugd, moet er een team gesmeed kunnen worden dat volgend seizoen kan meedansen voor de promotieprijzen.
Dit afgelopen seizoen kan worden bestempeld als een overgangsmoment.
Het jonge team kon rijpen. Met aanvulling van de routiniers kan er nu geplukt en geoogst gaan worden.
Laten we als trouwe supporters veilig en prettig de zomer oversteken om bij aftrap van de nieuwe confrontaties weer in grote getale aanwezig te kunnen zijn.
Vergeet de zomeravondcompetitie niet op het terrein aan de Schoolweg waar zoveel prachtige herinneringen ronddwalen van vv Nunspeet. Vanaf 1 juni.
(Nog een klein statistiekje: In het seizoen ’24-’25 kreeg Nunspeet 122 hoekschoppen toebedeeld waaruit zelden werd gescoord. Dit seizoen staat de teller op 137 met meer scores. In het duel tegen Batavia alleen al noteerden we 21 corners met veel doelpunten.
Zo schreef Hermen Dam koppend een hattrick op zijn naam. Zijn specialiteit!)
Met zomerse groet, verwachtingsvolle gedachten en een opgeluchte glimlach,
Kees Keizer
‘Waar licht het landschap raakt’
Fantasieteam? Wat een minachting naar deze jonge jongens die keihard werken voor hun plekje in Nunspeet 1. En de vertrekkende jongens die jaren van waarde zijn geweest zowel binnen als buiten de lijnen.
De foutjes in de aanhef komen waarschijnlijk door een zonnesteek.
‘Daar het om Des Keizers Baard ging laat ik het aan een gekwalificeerde barbier om de column te schrijven.’
‘
Ik denk dat we vooral ook trots mogen kijken naar de vier jongens uit de JO19 jeugd die zaterdag aansluiten zonder op te vallen. Sterker nog van de vier spelers zijn er 2 goals en 2 assists uitgekomen.
Het was een verfrissend Nunspeet om te zien zaterdag, ondanks dat er voor beide ploegen niks meer op het spel stond maakte Nunspeet vanaf minuut 1 aanstalten op de overwinning.
Erg benieuwd naar de keuzes in de opstelling volgend seizoen
Inderdaad, mooi om te zien. Jammer dat het door K.K. wordt afgeschilderd als fantasieteam. Hij slaat de plank weer eens mis..
Je kunt natuurlijk overal iets achter zoeken.
Met ‘fantasieteam’ werd bedoeld dat er behoorlijk werd afgeweken van het meestal opdravende basisteam.
Er wordt vermeld dat dit team ‘op waardige en speelse wijze’ afscheid nam van dit seizoen.
En ook dat ze ‘een acttractieve wedstrijd speelden’.
Dat leest Zelfsport niet; selectieve dyslexie. En dat meldt hij/zij tweemaal.
Ik bespeur ook een plank.
Het ging mij niet om het stukje van Kees. Die lees ik altijd met plezier. Tuurlijk is het soms cynisch/kritisch, maar afgelopen seizoen was hier ook genoeg ruimte voor. Ga vooral zo door Kees! We hopen dat het volgend jaar alleen maar positief hoeft te zijn door de resultaten!
Ik vond persoonlijk dat we de jonge jongens nog even in het zonnetje konden zetten.
Hoe positief de resultaten ook zijn blijft het altijd kritisch/cynische toon. Hopelijk houdt hij zich aan zijn woord door te stoppen met deze negatieve rijmelarij.
Kees had graag gezien dat er adh van zijn garantiebewijzen gestreden zou moeten worden om degradatie. Als zelfbenoemd echte supporter. Dat deze man zich nog op de vereniging durft te vertonen is mij een raadsel.
Ik bespeur al het hele jaar fantasiecolumns.
Wat een gemekker.
Laten we ons vooral focussen op volgend seizoen. We krijgen een goede en ervaren spelers erbij in combinatie met een goede aanwas aan sterke talenten!
Een team die mee zou moeten doen voor de promotie.
Reacties zijn gesloten.