NUNSPEET – SGP, Lux21 en VVD hebben in korte tijd samen een inhoudelijk en bestuurlijk alternatief uitgewerkt voor de coalitievorming in Nunspeet. Volgens de drie partijen doet hun samenwerking veel meer recht aan de verkiezingsuitslag. Zij nodigen andere partijen uit om zich alsnog aan te sluiten.
Gezamenlijk wonnen SGP, Lux21 en VVD fors tijdens de verkiezingen: ze gingen er samen 2.502 stemmen en 3 zetels op vooruit, wat hen op een totaal van 10 zetels brengt. Omdat er voor een meerderheid 11 zetels nodig zijn, hebben de partijen CDA Lokaal uitgenodigd om dit rechtse alternatief verder te verkennen.
“Kiezer stemde rechts”
Volgens de drie fracties slaat de huidige formatie juist een links-progressieve koers in. “De verkiezingsuitslag liet in Nunspeet een duidelijke beweging naar rechts zien,” stellen de partijen. “Dan is het moeilijk uit te leggen dat er uiteindelijk wordt gekozen voor een coalitie die fors stemmen verloor en minder recht doet aan de stem van de burger.”
Basis voor de toekomst
Het uitgewerkte document wordt bewust nog niet openbaar gemaakt om de politieke zorgvuldigheid te bewaren. Wel benadrukken de partijen dat dit plan een stevig fundament is voor de toekomst. “Politieke verhoudingen kunnen veranderen. Mocht er in deze bestuursperiode een nieuwe situatie ontstaan, dan ligt er nu een basis waarop snel en serieus kan worden voortgebouwd.”
SGP, Lux21 en VVD laten weten dat zij zich de komende tijd vanuit de gemeenteraad scherp en constructief zullen blijven inzetten voor de inwoners van Nunspeet, Elspeet, Hulshorst en Vierhouten.







Hier staan geen 3 eerlijke personen. Laten we beginnen met Harm-Jan “kerntaken” Polinder. Kwam met de motie brandhout. Kennelijk is het verkopen van brandhout tegenwoordig een kerntaak van de gemeente.
Steven de Rooij. Heeft een partijprogramma wat rechtstreeks uit AI afkomstig is. “Voorrang voor gemeenteambtenaren op sociale huurwoningen” is zo’n punt. Hoe krijg je het zo bont verzonnen? En hier stemmen mensen dan op.
Sander Klugt. Had het hoogste woord over Groothuis. En nu samenspannen met de SGP.
Ze presenteren zichzelf als winnaars. Maar eigenlijk zijn het gewoon hele slechte verliezers. Na het uithuilen met een “nog niet-openbaar” programma komen.
De variatie zit niet alleen in de kleding…
Een alternatieve coalitie, dat geen werkelijk alternatief biedt. Bovendien is het typisch een geval van ‘mosterd na de maaltijd’. Voor cultureel en inclusief Nunspeet is het een zegen dat Gemeentebelang, ChristenUnie, CDA lokaal en Pro Nunspeet elkaar hebben gevonden.
Oude politiek… En ergens ook boze politiek. Dit geeft toch niemand zin in wat dan ook. En dus stilstand!
Dit is beslist een bijzonder gezelschap! Laten we eerst maar eens zien welke ‘zegen’ er ligt in de meer links georiënteerde toekomstige coalitie en of dat werkelijk ten dienste van alle burgers is – of meer voor eigen glorie.
Hoe kun je inhoudelijk reageren als `het uitgewerkte document bewust nog niet openbaar wordt gemaakt`. Het zou logischer zijn om het document wel openbaar te maken, dan kunnen de kiezers lezen wat het alternatief is.
Ik ben vooral benieuwd welke wind er gaat waaien in politiek Nunspeet. Na jarenlange dominantie van de SGP..
Zie het positief tegemoet
Reacties zijn gesloten.